3.8.11

Cabanyal, t'estime!

Intenten clavar-te una espasa, ferir-te de mort. Com la teua dura pell s’ho impedeix, claven xicotetes banderilles i gaudeixen veient-te sagnar, veient com plores. Intenten travessar-te, partir-te, dividir la teua força, dissoldre la teua unió però, s’ho fem difícil. És un tira i afluixa, amb final incert, que ens fa tremolar i ens dóna forces per a continuar la lluita contra l'especulació i els especuladors.
He corregut pels teus carrers, m'has vist créixer, he jugat als teus parcs, he entrat a les teues cases, he tacat les meues mans amb tu. Per la meua sang corre la teua terra, el teu aire, l'aigua que et banya i l'odi a qui t'embruta. Quan vaig pensar que no hauries d'existir, que havien d'acabar amb tu, em vas ensenyar a voler-te, a passejar-te, a gaudir dels teus carrers i els teus edificis, a olorar la teua història, a aprendre d'ella, i a saber que sóc part d’aquesta. Em vas ensenyar que la rehabilitació es possible sense destrucció, tot i que a ells, i a les seues butxaques, no els interessa.
Alguns dels quals no et tenen cap afecte s'han anat a casa, amb la cua entre les cames, i amb vestits regalats sota el braç. Uns altres continuen, com a vampirs, xuclant els diners i la identitat valenciana. Repudien als nostres veïns del nord, malgrat compartir moltes més coses que la llengua, i converteixen la seua política en una oda a l'ego, al seu enorme ego. Els que et defensen i lluiten per tu són jutjats, però no es penedeixen i ho tornarien a fer una i mil vegades. (Estem amb tu Mònica!)
Recórrer els carrers del món és sentir-se lliure. Recórrer el Cabanyal és sentir la llibertat, l'estima dels seus veïns, una forma diferent de viure, una història que no pot acabar per molt que alguns s'ho proposen i ho intenten. Cabanyal, t’estime.

10 comentarios:

Anónimo dijo...

menos numeritos y mas estudiar lerdo

Miranda dijo...

Així m'agrada lluitant pel que no te fa gens ni mica de gracia i expressant-lo a crits.No fases cas a la gent que ofen perque no te arguments per a defensar altre punt de vista o potser per enveja,fins que molt intel.ligent no deu ser quan no sap que "más" porta accent.

Anónimo dijo...

LERDO: Se aplica a la persona que es lenta y torpe para hacer o comprender una cosa.
Y si esa persona tuviera por algún asomo la valentía de exponer aunque fuera su nombre se daría cuenta de que el realmente lerdo es él(o ella) porque parece ser que es un poquito lento y torpe para comprender que esto es un blog de una persona a la que le gusta escribir y se puede o no estar de acuerdo con lo que dice pero no por ello tener que insultarle así de gratuitamente, claro está que esto lo hace porque no tiene lo que hay que tener para hacerlo a la cara y sólo se dedica a esconderse en sus “currados” comentarios, que por cierto, espero que esta persona tenga al menos 2 carreras y sea catedrático para decir lo que ha dicho e insultar, porque el comentario que ha aportado a este blog es de tan suma importancia que la wikipedia estará interesadísima en incluirlo en su lista (eso sí ya que estamos podría añadir una foto al dorso y así la podría poner la Wiki junto a la palabra lerdo) XD
De todas formas no sé la razón por la que esta persona es seguidora de este blog porque para lo que aporta la verdad podría quedarse en su casa, o mejor aún, como él o ella dice ponerse a trabajar o estudiar que supongo que para hacer estos comentarios es porque se aburrirá mucho en su casa.
Ah! Por cierto, soy Noemi, y como yo tampoco tengo 2 carreras también puedo insultar gratuitamente: cagón!!
Pongo lo que significa no sea cosa que hayan malos entendidos luego:
CAGÓN: Se aplica a la persona que es miedosa o cobarde. cagueta, gallina.
Y otra cosa, si te digo los numeritos que monta mi escritor y dónde los monta, sabrías lo que me estudia! Ale ya tienes otro tema del cual hablar…jajajaja

Valentina F. dijo...

Iba a "comentar" (por llamarlo de una forma) el "elaborado" comentario que han dejado, pero me he quedado sin palabras.
Noemi, nena, te adoro.
Se puede decir mas alto, pero mas claro? imposible!
No sé que gana la gente haciendo esto.
Que manera mas idiota de perder el tiempo... hagan un favor a la humanidad y váyanse a leer un poquito, a tomar aire... a ver si al menos así abren un poquito la mente.

Anónimo dijo...

ojalá tiren el cabanyal, porque está que da mucha pena.hay calles a las que ya ni se entra, hay comercios que han tenido que cerrar porque por esas calles no va nadie por miedo a que les atraquen.hay mucha delincuencia, mucha droga y mucha ruina.como se nota que la mayoría de la gente que se queja no vive en el cabanyal y no lo sufre.la mayoría de los vecinos desean que se tire.igual que se juzgan a otros políticos por otras cosas a Mónica también, se puso a entorpecer una acción policíal que se le fue indicada por un juez.si se juzga a la gente. juzguemos a todos.

Paloma dijo...

Bueno!!!!! Para que criticas por criticar y encima no pones el nombre, si no estas deacuerdo o no dices nada o pones una critica constructiva.
Que no hace falta ir faltando al respeto a la gente, que eso es muy facil y lo sabemos hacer todos.
No entiendo que ganas poniendo ese comentario sin decir quien eres, si pones eso DA LA CARAAAAA!!!!!!!!!! y si no te callas que seguro que asi estas mas bonic@.

Rosa Sanchis dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Rosa Sanchis dijo...

Tens raó, anònim, a part de les coses boniques que descriu Hèctor també hi ha droga i delinqüència, però no és casualitat! Gran part de les zones que es volen intervenir són prèviament degradades perquè les persones que hi viuen (i les que no) acaben desitjant que ho tiren tot a terra i ho facen de nou. Al 2008 van desmantellar el major hipermercat de la droga en València: Las cañas (entre Paterna i Mislata). Creus que va ser un colp efectiu de la policia? Doncs no! Feia anys que aquest hiper funcionava a la vista de tot el món i les processons de drogoaddictes anant a comprar la seua dosi eren evidents. Però estava clar que gran part dels traficants i dels drogoaddictes anirien a parar al Cabanyal. I així es va fer... I, com aquesta, moltes accions que es fan per darrere, amb tota la intenció.

Els barris no es degraden sols però està clar que malgrat totes les agressions, el teixit veïnal del Cabanyal està vivíssim, i això és tan important que farà història. Els teus fills, si els tens, i si la història es fa atenent a les coses que realment importen, estudiaran els moviments veïnals, la lluita de les persones per conservar el seu hàbitat malgrat els depredadors.

(PD: els insults et desacrediten i l’anonimat també)

Anónimo dijo...

lerdo se aplica a la persona obesa

Héctor dijo...

Que fácil es tu posición. Que sencilla me resulta tu ignoracia. Que aburridos son tus comentarios. Te pareceré un lerdo, un idiota, un teatrero, un gordo. ¿Sabes que pasa? Que me da lo mismo. Por lo menos yo tengo el valor de opinar dando la cara, de escribir firmando lo que digo y, para que no pienses que intento ocultar tus comentarios sigues teniendo la opción de perder el tiempo leyéndome, enfadándote con mis numeritos, e insultándome, eso sí, no aceptaré ni uno más. Si tan perfecto eres tú, y tan imperfecto soy yo. Te invito a dar la cara, a ser valiente, y a decirme lo imbécil y lo gordo que soy, eso si, con nombre y apellidos.